Speaker: Andrew Glassner (The Imaginary Institute)
Graphics research into fundamental algorithms and systems is important.
But sometimes it's just as important to relax and use our hard-won graphics
techniques to help us understand the world, or simulate it, or just have fun creating
beautiful imagery. For 10 years Andrew Glassner wrote a bi-monthly column in I
IEEE Computer Graphics & Applications where the topics ranged from purely
speculative to practical. In this talk, we'll quickly survey a half-dozen favorite topics.
Biography:
Dr. Andrew Glassner ist Forscher und Berater für Computergrafik und maschinelles Lernen.
Glassner hat bei Bell Communications Research gearbeitet, IBM Watson Research Lab,
Xerox PARC und Microsoft Research. Zu seinen technischen Bücher zählt das Lehrbuch
"Principles of Digital Image Synthesis" und die drei folgenden Bücher von "Andrew Glassners
Notizbuch". Er schuf die Serie "Graphics Gems", gründete das Journal of Computer Graphics
Tools, fungierte als Chefredakteur des ACM Transactions on Graphics, und war Papers Chair
für SIGGRAPH '94. Glassner erschuf, schrieb und leitete das Multiplayer-Internetspiel "Dead
Air" für Microsoft, sowie den animierten Kurzfilm "Chicken Crossing" und mehrere Live
Action-Kurzfilme.