Information

Abstract

Die gezeigte Szene ist mit einer Poisson-gefilterten Shadow Map dynamisch beleuchtet und wird mittels DirectX 10 dargestellt. Die Tanne besteht aus insgesamt 60.032 teilweise transparenten Dreiecken.

Alle Oberflächen sind mit Normal Maps versehen, die bei der Tanne und dem schneebedeckten Gelände mit multi-bounce Ambient Occlusion kombiniert werden. Ein modifizierter Reinhard Tone Mapper mit Glare-Filter sorgt für eine realistische Darstellung bei 60 Bildern pro Sekunde.

The shown scene is dynamically lit with a Poisson-filtered shadow map and displayed using DirectX 10. The fir tree consists of 60,032 partly transparent triangles. All surfaces are normal mapped, which is combined with multi-bounce ambient occlusion for the fir tree and the snow-covered terrain. A modified Reinhard tone mapper with a glare filter realistically displays the scene at 60 frames per second.

Additional Files and Images

Additional images and videos

image: xmas card front image: xmas card front

Additional files

Weblinks

No further information available.

BibTeX

@xmascard{Habel_07_xms,
  title =      "X-mas 2007",
  author =     "Ralf Habel",
  year =       "2007",
  abstract =   "Die gezeigte Szene ist mit einer Poisson-gefilterten Shadow
               Map  dynamisch beleuchtet und wird mittels DirectX 10
               dargestellt.  Die Tanne besteht aus insgesamt 60.032
               teilweise transparenten Dreiecken.  Alle Oberfl\"{a}chen
               sind mit Normal Maps versehen,  die bei der Tanne und dem
               schneebedeckten Gel\"{a}nde  mit multi-bounce Ambient
               Occlusion kombiniert werden.  Ein modifizierter Reinhard
               Tone Mapper mit Glare-Filter  sorgt f\"{u}r eine
               realistische Darstellung bei 60 Bildern pro Sekunde.    The
               shown scene is dynamically lit with a Poisson-filtered
               shadow map  and displayed using DirectX 10. The fir tree
               consists of 60,032 partly transparent triangles.  All
               surfaces are normal mapped, which is combined with
               multi-bounce ambient occlusion  for the fir tree and the
               snow-covered terrain.  A modified Reinhard tone mapper with
               a glare filter realistically displays the scene at 60 frames
               per second.",
  keywords =   "x-mas",
  URL =        "https://www.cg.tuwien.ac.at/research/publications/2007/Habel_07_xms/",
}