Dieses Projekt richtet sich an alle Menschen, die gerne etwas in der echten Welt einscannen und anderen Menschen als 3D-Modell zeigen wollen. Beispielsweise könnte ein Artist unterwegs eine interessante Skulptur finden und diese in ein Spiel einbauen oder als Miniatur ausdrucken. Raumplaner könnten z.B. eine Kreuzung einscannen, nach ihren Plänen verändern und diese damit besser kommunizieren.
Attachments
Zwischenbericht EndberichtFunding
- Internet Privatstiftung Austria
Team
Research Areas
- Uses concepts from applied mathematics and computer science to design efficient algorithms for the reconstruction, analysis, manipulation, simulation and transmission of complex 3D models. Example applications are collision detection, reconstruction, compression, occlusion-aware surface handling and improved sampling conditions.
- In this area, we focus on researching methods and algorithms that facilitate creation, representation, analysis and processing of 3D models.
Publications
3 Publications found:
Download list as Bibtex, HTML (Advanced, Expert), JSON (with referenced objects), CSV, Permalink
Image | Bib Reference | Publication Type |
---|---|---|
2024 | ||
Philipp Erler, Lizeth Fuentes-Perez, Pedro Hermosilla-Casajus, Paul Guerrero, Renato Pajarola, Michael Wimmer PPSurf: Combining Patches and Point Convolutions for Detailed Surface Reconstruction Computer Graphics Forum, 43(1):tbd-tbd, January 2024. [paper] [teaser] [Live System] [Repo (Github)] |
Journal Paper with Conference Talk | |
2023 | ||
Florian Steinschorn Reconstruction for a photogrammetry webservice [Pix2Model Live-System] [Pix2Model Repo] |
Student Project | |
2021 | ||
Marie-Sophie Pichler Frontend for a photogrammetry webservice [elephants] [Pix2Model Live-System] [Pix2Model Repo] |
Student Project |